tappa kraft

Den sällsamt dåliga idén säger "jag har aldrig träffat någon som dig" och min kropp svarar direkt. Mekaniskt. Jag tittar bort. Södra Mälarstrand är plågsamt vackert på andra sidan. Japanerna fotar den och ankorna och kanske oss där vi sitter på en bänk i Stadshusgården. Solen skiner inte längre men jag har mina största solglasögon på mig ändå. Måste skydda mig.
 
"Vad tänker du om mig?" frågar han. "Jag försöker att inte tänka på dig. Du är en dålig idé" svarar jag. Jag ser hans besvikelse.
 
Cyklar utan någon kraft hela vägen hem.
 
Framför datorn googlar jag Den sällsamt dåliga idén för första gången. Hittar hans flickväns modellportfolio direkt. Bilder från bröllop, semester. Läser hennes vackra ord om honom. Hör hans trötta ord om henne.
 
Kan inte cykla utan kraft. Jag måste ha min kraft.
 
Deletar hans nummer.


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: