16:e september

Nu vittrar det socialdemokratiska landet sönder och jag
försöker somna ensam igen
 
Känner på låset minst fem gånger
försöker somna igen
 
Nu drar hösten med oss i hetsen
Stockholm rusar fram och jag
försöker somna ensam igen
 
Det inrutade planerade projekterade livet
Försöker sova så att allt ska fungera
Försöker diska så att allt ska vara rent
Försöker sminka så att allt ska vara fint
 
Nu vittrar det socialdemokratiska landet sönder och jag
kan inte låta bli att känna samma kaosartade känsla
för landet som för mitt eget liv
 
Känner på låset minst fem gånger
tankarna rusar som tunnelbanorna här
Var är lugnet som bodde här förut?
Lugn kan inte finnas i denna stad
 
Jag är trött på deras ansikten i tunnelbanan
Jag är trött på deras kukar
Jag är trött på deras liberala lösningar
 
Låg mig sova
 


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: