2016

Nu ska jag bli en bra människa! En härlig människa! Nu ska jag nå min fulla potential! 2016 är mitt år!

Nu ska jag hitta en riktning igen.
 
Jag ska äta veganskt. Jag ska gå ner i vikt. Jag ska träna mer. Kanske ska jag börja färga håret igen? Hur mycket kan det kosta egentligen? Jag ska ju bli snygg! Jag ska bry mig om mitt utseende igen. Jag sa se ut som när jag var 20. Fast med rynkor. En belevad kvinna med en 20-årings kropp.
 
Nu ska jag hitta en riktning igen.
 
Jag ska dejta män. Inte nöja mej med en. Jag ska vara sexig. Jag ska vara rolig. Jag ska vara oemotståndlig. Jag ska ha högre krav. Jag ska vara modig. Gå fram och prata. Vara oberörd. Kanske ska jag bli kär. Men i en jävligt bra och snygg och intelligent och snäll man den här gången.
 
Nu ska jag hitta en riktning igen.
 
Jag ska tjäna pengar. Jag ska jobba hårdare. Jag ska inte klaga så mycket. Jag ska vara glad och härlig på jobbet. Jag ska volontärarbeta. Känna att jag har ett syfte. Att jag hjälper till. Jag ska känna empati såsom zen-munkarna känner empati - med kärlek, inte med sorgsen medkänsla.
 
Nu ska jag hitta en riktning igen.
 
Jag ska börja resa. Jag ska vilja börja resa igen. Jag ska dricka mer alkohol. Jag ska börja säga ja. Säga ja till allt som är kul. Jag ska sluta vara rädd. Jag ska tänka att människor är intressanta. Jag ska sluta döma. Jag ska sluta tänka att ingen tycker om mig. Jag ska vara glad. Jag ska vara härlig. Jag ska vara en människa man tycker om. Jag ska ha fucking roligt.
 
Det är väl en riktning?


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: