kär (jävla skit)

Är det välmenande kärlek
eller en urgammal kvinnoroll
Är det zenbuddhistisk omtanke
eller en töntig uppoffrande älskarinna
 
Är det rentav min egen oförmåga att känna mig älskad
som spökar
 
Så tänker jag
när sms:en uteblir
 
Men vafan!
Jag tänker inte ta det här
Emotionella ansvaret
Praktiska ansvaret
Stöttande ansvaret
 
Tänker inte klia mer rygg
Tänker inte föreläsa mer feminism
Tänker inte förklara mer
för en känslomässigt handikappad man
att det är känslan Ångest han upplever
 
Jag vill inte ha din tacksamhet
Jag vill ha din åtrå
 
(Den får man inte genom att hänga tvätt och klappa kind) 
 
Äh!
Det är väl ingen big deal
Det är väl bara att hitta någon annan
Lite snabbt och smärtfritt
Substituera
Det funkar ju alltid
 
Men det var länge sedan jag lät det gå såhär långt
Nu är jag för insyltad
Nere i skiten
Kär
 
Jävla skit
 


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: