klarsynt meningslös

Det slår mig lika plötsligt som tydligt inatt
Allting är meningslöst
Inatt
Är allting meningslöst
 
Det är lika trösterikt
som svart
Det svarta djupa tysta fridfulla 
 
Obehagliga
 
Jag kommer aldrig kunna sova
Inatt
Det finns ingen sömn längre
Hur skulle det någonsin kunna finnas sömn
VA
Tanken är bisarr
 
De här fyra väggarna
De här kanterna på
Den här ön
Klaustrofobin
Vattnet
Den svarta djupa tysta fridfulla
meningslösheten
 
Kanske ska jag packa en väska
Åka till Arlanda
Se vilka flyg som lyfter inatt
Lämna en liten lapp på köksbordet
Inte höra av mig
 
Det finns ingen inneboende kraft i mig
Att klara av sådant
Jag är chanslös utan mitt kasam
Pundar min trygghet
På vitalindikation
Som en njursjuks beroende
av sin dialys
Alla händer som tar i mig
Kan mitt namn
Renar blodet från onda tankar
 
Kanske ska jag bara åka till Mariatorget
Lägga ner min kropp i en famn
(Han skulle aldrig förstå)

Men det finns inget att förstå
kanske jag säger sen
ALLTING ÄR JU MENINGSLÖST
 
Det finns inget människovärde
eller asylrätt
Det har det aldrig gjort
Ni trodde bara det
Innan de började drunkna i Medelhavet
 
Jag borde lugna mig nu
Lugna dig nu
Häll upp en whisky
Ta en Stilnoct igen
Så vadå att klockan är tre?
 
(Om jag inte bara vore så rädd
för dekadensen
Om det bara fanns en inneboende kraft
att
att
att)

Postat av: Viktor S

fint!

2016-03-09 @ 18:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: